Ayıplı Mal Nedeniyle E-ticaret Sitesine İhtarname Oluşturucu

En son şu tarihte güncellendi: 16 Haziran 2023

En Sık Karşılaşılan Ayıplı Mal Satılması Halleri

Ticaret kanunu kapsamında ‘ayıplı mal’ adıyla tanımlanan ürünler birçok farklı sektörde birçok farklı üründe ortaya çıkabilir. Halk arasında defo ve defolu olarak da bilinen bu tür ürünlerde en az bir kusur, bir deformasyon ya da arıza bulunmaktadır. En sık karşılaşılan ayıplı mallar ise tekstil ürünlerinde karşımıza çıkıyor. Satın alınırken yeteri kadar dikkat edilmeyip eve gelindiğinde görünen küçük kusurlara, söküklere, yırtıklara tişört, kazak, elbise ve diğer tüm kıyafet çeşitlerinde sıklıkla rastlıyoruz.

(İHTARNAME  İÇİN YAZININ SONUNA BAKINIZ!)

Bu tür ürünlerle sıklıkla karşılaştığımız bir diğer yer ise bilişim ve elektronik sektörüdür. Yeteri kadar denetimi yapılmamış, şüpheli bir şekilde alelacele indirime girmiş birçok farklı elektronik alet birkaç çalışmadan sonra fire verebilir ve müşterilerin çığrından çıkmasına neden olabilir. Yazıcılar, telefon aksesuarları, elektrikli ev aletlerinde de tekstil ürünlerindeki kadar olmasa da ayıplı mal riski bulunuyor.

E- Ticaret Sitelerinin Sattığı Ürünlerin Ayıplı Çıkması

E-ticaret sitelerinin hayatımıza kattığı avantajlar ile birlikte handikaplar da su götürmez bir gerçek. Herhalde müşteri ile yüz yüze gelmemenin getirdiği rahatlıktan olacak, internetten alınan ürünlerin defolu yani ayıplı çıkma riski çok daha yüksek. Seçeneklerin sadece fotoğraflarını inceleyebildiğiniz bir platform çünkü orası. Ama fotoğrafı değil ürünün kendisini satın aldığınızdan çok çok kötü sürprizler sizi bekliyor olabilir. Bu nedenle daha popüler, eski ve köklü e-ticaret sitelerini tercih etmekte fayda var. Böyle siteler hem müşteri memnuniyetini ön planda tutuyor hem de şikayet ve iade taleplerini 24 saat içerisinde yanıtlıyor.

Pazarlardaki Gıdaların Ayıplı Çıkması

Şehir, kasaba, köy pazarları… Her biri ticaretin en hararetli yaşandığı alanların başında geliyor. Çok fazla ürün, çok fazla müşteri, çok fazla sirkülasyon var. Pazarcılar çok fazla çalıştığı için denetleme, kontrol gibi aşamaları hızlı hızlı geçiyorlar. Son kullanma tarihine bakılmaksızın, özensizce satılan gıdalar ise halkın sağlığı ile oynamaya devam ediyor. Bunun için hem satıcı hem de tüketici kesiminin azami oranda dikkat etmesi gerekmektedir. Gıdaların ayıplı çıkması doğrudan doğruya sağlığı tehdit eder. Bu nedenle diğer ürünlerin ayıplı çıkmasına benzemez.

Elektronik Ürünlerin Ayıplı Çıkması

Fişin temassızlık yapması, kabloların eksik ya da yanlış çıkması, tuşların basmaması… Elektronik ürünlerin ayıplı çıkması günümüzün en sık rastlanan durumlarından biridir. Bu tür ürünleri satın alırken mutlaka garanti belgesini talep etmelisiniz. Aksi takdirde ürünün ayıbı sizin ayıbınızmış gibi tamir ettirmek ya da iade etmek için cebinizden ekstra para ödeyebilirsiniz.

Böyle Bir Durumda Kişiler Ne Hisseder?

Satın aldıkları ürünlerin ayıplı çıkması karşısında insanların çoğu kendilerini ‘kandırılmış, aldatılmış’ hisseder. Akabinde kızgınlık, pişmanlık (keşke şu markadan alsaydım) gibi duygular da yoğun bir şekilde hissedilir. Hepimizin başına en az bir kere gelmiş bu durum karşısında, soğukkanlılığımızı korumalı ve hemen harekete geçmeliyiz.

Ayıplı Ürün Gelmesi Halinde Ne Yapılmalı?

Ayıplı ürün gelmesi halinde ”tüketici bilinci” ile hareket edilmeli. Satış noktasını arayıp hakaretler tehditler savurmak sizi haklıyken haksız konuma düşürebilir. Bunun için avukatınıza gidip ayıplı mal nedeniyle talepler içeren özel bir ihtarname yazdırabilirsiniz. Bu ihtarname kusurlu kişiye / kuruma gönderilerek en kısa sürede iade işlemleri başlatılabilir.

Bundan bir ses çıkmazsa son çare olarak dava açma tercihinde bulunabilirsiniz.

Ayıplı Mal Gönderimi İhtarnamesi Oluşturucu Form

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top