Aldatıcı ve Yanıltıcı Reklam Nedeniyle İhtarname Oluşturucu

En son şu tarihte güncellendi: 16 Haziran 2023

Reklamlar, hayatımızın her alanını adeta gasp etmiş durumda. Önceleri programlar arasında reklam izlerdik. Şimdi reklamların arasında, yani reklamların izin verdiği ölçüde programları ve dizileri takip etmeye çalışıyoruz. Bu reklam bolluğu içerisinde aldatıcı olanların sayısı da giderek arttı. Bu konuda çeşitli denetlemeler yapılıp belli başlı markalara ceza yağsa da, tespit edilip yayından kaldırılana kadar söz konusu reklamlar binlerce izleyici aldatıyor.

(İHTARNAME LİNKİ YAZININ SONLARINDADIR!)

Bu kandırmayı merkez alan reklamlar halkın sadece cebiyle oynamıyor. Bununla birlikte halkın doğrudan doğruya sağlığını tehdit eden ürünler de kendilerine ekranlarda yer bulmaya devam ediyor.

En Sık Görülen Aldatıcı Reklam Çeşitleri

En sık görülen aldatıcı reklam çeşitlerinin başında gıda takviyeleri yer alıyor. ‘Bunu bir ay için şu probleminiz tamamen ortadan kalkacak’ – ‘Bu ürünümüzü kullananlar iki haftada iyileşiyor’ gibi hiçbir tıbbi gerçekliğe dayanmayan, tamamen milleti uyutmaya ve cebindeki parayı almaya yönelik gıda takviyesi reklamları sık görülen aldatıcı reklamların başında geliyor.

Sağlık ürünleri de bu sınıfta yer alan bir diğer reklam türleridir. Buradaki amaç bellidir. Her şeye inanmaya dünden razı olan yaşlı insanların bu saflıklarını istismar etmek ve onların emekli maaşlarıyla cukkalarını doldurmak. Tansiyon, şeker, prostat gibi ancak hastanede ve uzman hekim kontrolünde iyileşebilecek olan hastalıkların çözümünü tek bir şuruba ya da hapa indirgiyorlar. Böylelikle insanların sadece saflıklarını değil çektiği acıları da sömürmüş oluyorlar.

Aldatıcı reklam çeşitlerinden en sık görülenlerden bir diğeri ise cinsel ilaçlardır. Cinsel isteksizlik başta olmak üzere hem erkek hem de kadınların cinsel sorunlarına çözüm ürettiğini iddia eden bu yayınlar hem bilgi kirliliğine hem de ahlaki erozyona neden oluyor. Güya sertleşme sorununu bilmem ne marka hap ile giderdiğini iddia eden kerli ferli adamlar canlı yayına çıkarılarak uzun uzun konuşturuluyor.

Son olarak turizm sektöründe de belli başlı reklamlar sıklıkla şikayet ediliyor. Tek bir yıldızı bile olmayan standart otellerin kendilerini üç – dört yıldızlı olarak tanıtmalarına sıklıkla rastlanıyor.

Aldatıcı Reklamlar Ekonomiye ve Bireylere Neden Çok Zarar Verir?

Aldatıcı reklamları viral halde internette ve televizyonda yayan herkes en hafif tabirle dolandırıcıdır. Dolandırıcılara kaptırılan her para ise genel olarak ekonomiye zarar verir. Paranın sirkülasyonu reel pazardan karaborsaya düşer. Birilerinin cebi aşırı şekilde dolarken istihdam yaratma imkanı olan kişi ve kurumların cebi boşalır. Böyle olunca ekonominin sağlam duvarları birer birer çatırdamaya başlar.

Aldatıcı reklamlardan en çok etkilenenler ise bireylerdir. Birilerinin sahte vaatlerine kanıp paralarını hiçbir işe yaramayan ürün ve hizmetlere kaptıran kişiler, kıt kanaat geçindikleri bu dönemde ekonomik olarak dar boğaza giriyorlar. Cinsel ve sağlık içerikli ürünlerde ise sağlıklarından olanlar var.

Aldatıcı Reklamlardan Korunmak İçin Ne Yapmalıyız?

Bilinçli tüketiciler olarak aldatıcı reklamlara karşı aklımız başımızda davranmaya devam etmeliyiz. Zaten bu tür reklamların döndüğü kanallar ve o kanalların sunucuları her hareketleriyle bir tür sahtekarlığın içerisinde olduğunu belli ediyorlar. Mümkün olduğunca güvenilir kanallar arasında zap yapmalı ve diğer kanalların reklamlarına prim vermemeliyiz.

Mağdur Olursak Tazminat Almak Mümkün Müdür?

Mevcut aldatıcı reklamları Reklam Kuruluna ya da RTÜK’e telefon ve internet yoluyla şikayet etmek mümkün. Ürünleri kullanıp sağlığında ciddi sorunlar ortaya çıkanlar ise avukatları aracılığıyla yayıncı kuruluşa ve söz konusu markaya dava açabilir. Uzun bir süreç olsa da mağdur olanların maddi manevi tazminat almaları da mümkündür. Bu mağduriyet nedeniyle tazminat alabilmek için ihtarname hazırlatmanız gerekmektedir.

Aldatıcı Reklam İhtarnamesi Formuna Ulaşmak İçin Bu linke tıklayınız!

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top