Araç Değer ve Hasar Kaybı Nasıl Alınır-Adım Adım -Talep Dilekçesi Örneği

En son şu tarihte güncellendi: 14 Nisan 2021

İlk olarak bazı şartları sağlayıp sağlamadığına dair kontroller yapmanızı isteyeceğiz.

  1. Aracınız son 2 sene içerisinde bir yere çarpmış veya toslamış veyahut durduğu yerde çarpılmış olmalı.
  2. Söz konusu maddi hasarlı kaza sonrası gerekli tutanakların tutulmuş olması
  3. Kazanın meydana gelmesinde tamamen(%100) sizin kusurunuz olmamış olmalı
  4. Kaza sonrasında söz konusu araçta hatrı sayılır bir değerde azalma, kayıp zuhur etmiş olmalı.
  5. Kaza fotoları çekilmeli (şart değil ama olursa iyi olur)
  6. Araç daha evvelden çekme belgesine veyahut hurda statüsüne kavuşmuş olmamalı.
  7. “Çok basit şekilde” diye nitelendirebileceğimiz onarımlar ile giderilebilecek zararlardan daha fazlası söz konusu olmamalı.

ÖNEMLİ UYARI: Sizlere  Google reklamları vasıtasıyla ulaşarak; “15 gün gibi kısa süre içerisinde tazminat alabileceğini” ya da “hemen peşin ödeme ile zararınızı karşılayabileceğini” iddia eden hasar danışmanlık şirketlerine SAKIN  güvenmeyiniz ve uzak durunuz! Bu şirketlerin ezici çoğunluğu Avukatlık hak ve yetkilerini gasp ederek Avukatlık Kanunu uyarınca suç işleyen VE  vatandaşları ciddi anlamda mağdur eden  gerçek veya tüzel kişilerdir! Kesinlikle sizin lehinize çalışmazlar ve tazminatınızı layıkıyla vermezler, sizi kandırmaya çalışırlar. İSMİ VE CİSMİ AÇIK OLAN AVUKATLIK RUHSATI OLAN KİŞİLERDEN BAŞKA HİÇBİR FİRMAYA/KİŞİYE/SİTEYE GÜVENMEYİN.  Konuyla alakalı detaylı bilgi için Barolar Birliği’nin şu resmi duyurusundan inceleme yapabilirsiniz:

https://www.barobirlik.org.tr/Haberler/feyzioglu-suclularin-pesine-dusulmesi-icin-konuyu-surekli-takip-edecegiz-80428

Esasında gözle görülür olmayan bu hasar ve değer kaybının gerçekleşmesi; kural olarak, aracın ekonomik ömrünü doldurmamış , daha önce bir kazaya karışıp bozulup onarım görmemiş ve özenli kullanılmış olmasına bağlıdır. Örneğin daha önce bir kaza ve onarım görmemiş, özenle iyi kullanılmış ve korunmuş olması nedeniyle özgün durumunu koruyan bir motorlu araçta da kullanma süresi(yaşı) ne olursa olsun maddi olmayan ekonomik hasar ve değer azalması söz konusu olabilir.

Bir Yargıtay kararında bu konu oldukça açık biçimde açıklanmıştır. Şöyle ki:

“… Motorlu araçlarda hasar ve değer kaybı onun eski hale getirilmesi sırasında meydana gelen kayıpla sınırlı değildir. Eşya onarılmakla istenilen şekilde eski hale getirilmiş olsa da hasar nedeniyle ekonomik değerinde bir azalma olur; teknik olarak görünürde bir ekonomik değer kaybı olmasa da ekonomik değer kaybının kaçınılmaz olduğu kabul edilmelidir. Başka bir anlatımla araç istenilen şekilde tamir edilmiş olsa da artık ne davacı ne de piyasa o araca çarpılmadan önceki değerini veremez. Çünkü çarpılmayan bir araçla çarpılıp onarılmış bir aracın piyasa değerinin birebir aynı olacağı düşünülemez ” 

(4. Hukuk Dairesi’nin 19.11.1990 yılına ait 762 Esas sayılı, 8642 Karar Sayılı Kararı) şeklinde çok güzel açıklamıştır… Bir eşya tamir edilmiş olsa bile, hasara uğradığı için daima o tür eşyalara oranla ekonomik kıymetini kaybeder. Örneğin çarpılmış, hasar görmüş bir araba tamir edilmiş olsa bile, daima teknik ve ekonomik değer kaybına uğrar. İşte bu sebeple “ticari hasar ve değer kaybı” zarar gören kişi söz konusu malı satmasa dahi ödenmeli ve zararı karşılanmalıdır. Hasar ve değer kaybı zararları teoride 2 biçimde ortaya çıkar. Bunlardan birisi tam olarak onarılması imkansız araçlarda ve diğeri de tam olarak onarılıp eski haline getirilebilen araçlarda ortaya çıkar.

A) Onarılması olanaksız, imkansız olan araçlarda hasar ve değer ve hasar kaybı

Zarar gören bir aracın var olan teknik imkanlarla tam olarak onarılarak talihsiz kazadan önceki hale getirilememesi durumunda gerçek anlamda bir maddi zarar söz konusudur. Örneğin orijinal parçanın kullanılmamasının ya da onarımın günün teknik imkanlarıyla tam olarak yapılamaması gibi durumlarda söz konusu olur. Mesela bir araç kaza sonrası %70 oranında yanar ise bu tarz bir hasardan söz edebiliriz.

B) Tam olarak onarılarak eski haline getirilen araçlarda hasar ve değer azalması

Tam anlamıyla onarılmasına karşın, çarpılmış aracın piyasadaki alım satım değerinde bir azalma da söz konusu olabilir. Bu zarar çarpılmış bir araca karşı psikolojik duyguların etkisiyle hasar ve değer biçmenin yarattığı bir zarar niteliğindedir. Bir anlamda atipik (olağan dışı) manevi zarar söz konusudur. Mesela bir aracın motoru, şanzumanı ve kaportası arızalanmış; diğer parçaları halen sağlam ise bu tarz bir hasardan söz edebiliriz.

Şartları ve davanın sebeplerini kısaca yukarıda açıklamış olduk…

Sıra geldi hasar ve değer kaybı tazminatını alma aşamalarına. Sizi daha fazla yormadan olabilecek en özet şekilde anlatmaya çalışacağım.

1) Şartları daha detaylı kontrol etmek

 Maddeler halinde yukarıda verdiğim hasar ve değer kaybı tazminat şartlarını tek tek detaylıca kontrol ediniz. Sizden hasreten ricam her bir maddeyi özenle irdeleyiniz lütfen

Araç değer kaybını geri alabilmek için şartların neler olduğu konusu gerçekten hakkında birçok spekülasyonun döndüğü ve yalan yanlış bilgilerin dolaştığı bir konudur. Öyle ki ekspelerin bu değer kayıplarının hangi şartlarda oluştuğunu ya da oluşmadığını ölçebilmek için verdiği raporlarda bile bu konu mahkemeler/tahkimler nezdind muallakta kalabilmektedir…

Ancak sizler için bu şartların en başlıcalarını genel hatlarıyla sıralamak isteriz:

a) Kaza son 2 sene içerisinde ve her halukarda 10 yıl içerisinde meydana gelmiş olmalı

Yani Türk Borçlar Kanunu’nun zamanaşımı ile ilgili hükümleri uyarınca zararı öğrendiğiniz andan itibaren 2 yıl içerisinde başvurunuzu yapmak veya davanızı açmak süre aşımından ret yememek için şarttır. Aksi takdirde zamanaşımı süresinin dolması sebebiyle karşı tarafın da bunu iddia etmesi ile birlikte davanız usulden reddedilir. Ancak burada önem arz eden bir nokta daha vardır ki o da “karşı tarafın” bu hususu mahkeme nezdinde dile getirmemesi halinde davanın süreceği hatta sonuçlanabileceğidir. Yani buradaki “zamanaşımı” dediğimiz şey ile “hak düşürücü süre hukuken birbirinden farklı kavramlardır. Birisi karşı taraf tarafından ileri sürülmeli diğeri mahkemece resen araştırılmalı.

b) Kaza sonrası gerekli raporların tanzim edilmesi gerekir

Yani “trafik kazası tespit tutanağı” ile sigorta eksperlerinin vereceği “araç değer kaybı ekspertiz raporu” elinizde bulunmalı ki dava açabilesiniz. Bu noktada bu evrakların tez zamanda derlenmesi hakkınızın mahiyetinin en iyi şekilde ortaya serilebilmesi açısından önemlidir. Aksi halde değer kaybı zararınızı ölçmek zaman geçtikçe zorlaşabilecek hatta imkansızlaşabilecektir.

c) Kazanın ortaya çıkmasında tali kusurlu olan siz olmamalısınız.

Yani kazanın oluşmasında sizin %100 kusurunun bulunmaması gerekmektedir. Aksi halde karşı tarafa Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre vekalet ücreti ödemek zorunda kalmamız ve Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvuru masraflarını da ödemeniz gerekebilir. Bu noktada elinizdeki “trafik kazası araç değer kaybı” ekspertiz raporu özel önem arz etmektedir. Zira işte bu sebeple BAŞVURU ÖNCESİ BU RAPORU EDİNMENİZ ŞARTTIR! Birçok insanın yaptığı en büyük hata buradan kaynaklanmaktadır. Sizin bu konuda bilinçli bir vatandaş olup gereken araştırmayı kimseye bırakmadan bizzat kendiniz yapmanız veya bizzat kendi seçeceğiniz herhangi bir avukata başvurmanız önem arz etmektedir.

d) Araca yapılması gereken tamirci müdahelesi olabildiğince ve yeterince yapılmış olmalı

Bu durum araçtaki değer kaybının tespiti noktasında ince bir detay olarak karşımıza çıkmaktadır. Şöyle ki bir araçtaki farazi değer kayıplarını ölçebilmek için evvela aracın “ne kadar tamir edilebileceğinin, ne kadar onarılabileceğinin” ortaya serilmesi gerekir. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bu onarımlar ne denli kusursuz veya kusursuza yakın olursa değer kaybı da o derece az meydana gelmiş olacaktır.

e) Değer kaybının hatırı sayılır miktarda ve çok cüzi olmaması gerekir

Yani 100 TL’lik bir değer kaybı oluşması durumunda bunu tahsil etmek için gereken başvuruları yaptığınızda size olumsuz dönüş olması ihtimali bir hayli artacaktır. Mesela kara araçları sigorta eksperlerinin bile “takdiri bir hasar indirimi” imkanı vardır.  Eksperler bu indirimi kullandığında zararınız belki de sıfır olacağından herhangi para alabilmeniz mümkün olmayacaktır.

Araç değer kaybının oluşma şartları ve dolayısıyla geri alabilmek için zaruri gereksinimleri buraya genel hatlarıyla yazmış bulunuyoruz. Şimdi yapmanız gereken bir avukata başvurmaktır. Sizlerden hasreten ricamız bu zararınızı karşılama girişimlerinizi yaparken hukuki dökümanları sık sık incelemeniz ve hakkınızı gasp etmeye yeltenecek modern akbabalara karşı temkinli olmanızdır.

2) Bir eksper bulmak

*Mecburi değil bu aşama

Araç eksperlerini netten de bulabileceğiniz gibi mahallenizdeki sigorta acentasına uğrayarak temin edebilirsiniz. Eksperi bulduktan sonra ondan “araç hasar ve değer kaybını ölçümlemesi için bilirkişi raporu” hazırlatmasını isteyebilirsiniz. Bu raporu hazırlamaya yetkin olanlar ve mahkemelerde geçerli şekilde hazırlayabilecekler ancak üniversitelerin ilgili sigorta ekspertizliği bölümünden mezun olmuş, alanında uzman, belirli bir tecrübeye erişmiş kişilerdir.

      Sizlere fikir vermesi açısından bu aşamada yardımcı olacak “Hazine Müsteşarlığının yayınladığı hesaplama Kriterlerine Google’layıp göz atmanızı” önerebilirim. Bu kriterler sayesinde kafanızda bir fikir oluşabilir ve en azından farazi veya minimal bir rakama ulaşmış olursunuz.

Bu aşamada şuna göz atabilirsiniz: Araç değer kaybı nelere göre hesaplanır

3) Sigorta poliçelerinizi ve evraklarınızı derlemek

Evrak toplama işini gündelik hayatta da bir alışkanlık haline getirmenizi dilerim. Temennim odur ki bir şey lazım olduğunda aval aval çaresizce bakınmak yerine hemen raflardan çıkarıp saniyeler içerisinde ortaya serebilesin… Özellikle gerekli evraklarımız birkaç tanedir: “Kaza yapılan zaman ile ilgili zorunlu trafik sigorta poliçesi ile kasko poliçenizin elinizde bulunan asıllarını ve birer fotokopilerini dosyaya koyun.“. Ardından kaza anına ait “kaza tespit tutanağınız” kusursuzca dosyada bulunmalı. Aşama 2’deki “eksper raporu”‘da dosyada bulunmalı…

BU AŞAMADA ŞU KISMI YENİ SEKMEDE AÇIN: Değer kaybınını dilekçe ile geri almak için gerekli evraklar/belgeler nelerdir?

     Bu aşamada da zaten “araç hasar ve değer kaybı raporunu” müsteşarlıkça yetkilendirilmiş sigorta eksperleri levhasına kayıtlı olanlar arasından ulaşabileceğiniz yetkili eksperlere bizzat başvurarak alabilirsiniz. Evrakları tamamlarken sizlere naçizane tavsiyem odur ki; “poşet dosyalar içerisine koyarak” bunu yapmanız. Zira aksi halde su dökülebilir, çevirirken yırtılabilir, nemden ve zamandan aşınabilir, tahribata uğrayabilir… Bu gibi durumlarda başınızın ağrımaması için mümkün mertebe tedbirli olunuz lütfen.

4) İstem dilekçelerini yetkili mercilere göndermek

Araç değer kaybınızı isteyeceğiniz ilk kurum karşı tarafın zorunlu trafik sigortasını yapan sigorta şirketidir. Bu noktada karşı taraf size bu şirketi bilinçsiz bir ‘kendini koruma refleksi’ ile vermekten imtina edebilir. Sizin yapmanız gereken karşı tarafın araç sahibi ile sakince diyalog kurmak ve durumu güzelce, sakince kalpleri kırmadan anlatmaktır. Ona demeniz gereken cümle şuna benzer olmalıdır: “Bak sevgili dostum, başımıza bir kaza geldi, oldu bir kere, artık yapmamız gereken bu zararı sigorta şirketimizden karşılamak. Benim sana haklı olarak yasal hakkımı aramak üzere dava açmama gerek kalmaksızın zararımı karşılayabilmem için senden değil de senin sigorta şirketinden hakkımı aramalıyım, o sebeple lütfen ‘zorunlu trafik kazası poliçenizin bir örneğinin resmini çekmeme izin veriniz. ‘”

Karşı taraf sakince durumu izah ettiğinizde anlayışla karşılayacaktır ve en kötü ihtimalle bir iki telefondan sonra gereken bilgileri verecektir.

Kaza sonrası araç sahipleri olayın şoku ile sık sık saçmalayabilmektedir. Eğer ki şokun miktarı yüksek ise daha sonradan bunları sakince konuşabilmek için “trafik kazası tespit tutanağı” düzenledikten veya polise düzenlettirdikten sonra olay mahallini terk etmeniz de faydalı bir davranış olabilir. Sonradan daha huzurlu ve dengeli bir duygu durumuna sahip olduktan sonra bunları telefonla iletişime geçmek veya yüz yüze görüşmek kaydıyla konuşabilirsiniz.

  • İlk olarak sigorta şirketine başvurmalısınız. Sigorta şirketine kapsamlı ve hukuki jargonla yazılmış bir dilekçe ile yapacağınız bu başvuru son derece profesyonel olmalı ve bir hukukçunun kaleminden çıkmalıdır ki işe yarasın. Ayrıca karşı tarafın yani sigorta şirketinin size dönüşleri de yazılı bir şekilde imzalı, onaylı ve kanıt olacak nitelikte olmalıdır. Hukuk lisanı ile anlatmam gerekirse: “kesin delil niteliği taşımalıdır.” Tüm bunları ancak ve ancak içtihatlar, örnek hakem kararları ve yargıtay kararları ile beslenmiş profesyonel bir hasar ve değer kaybı talep dilekçesi ile yapabilirsiniz.

Sigorta şirketine vereceğiniz bu dilekçe ile hakkınızı alırsanız bir sonraki aşamalar ile uğraşmanıza hiç ama hiç gerek kalmayacaktır ki en mantıklısı değer kaybınızı bu aşamada tahsil edebilmektir. Hemen aşağıda sigorta şirketine değer kaybı başvuru dilekçesi oluşturucuyu doldurarak mail adresinize değer kaybı başvuru dilekçesi gönderebilirsiniz. DİLEKÇE OLUŞTURUCU FORM İÇİN BU LİNKİ YENİ SEKMEDE AÇACAK ŞEKİLDE TIKLAYINIZ

  • Araç değer kaybınızı “araç değer kaybı ekspertiz raporu” ile birlikte karşı tarafın ‘SİGORTA ŞİRKETİ’ talep etmenizin ardından size beklediğiniz zararı vermeyi taahhüt etmemeleri ya da 15 gün içerisinde cevap vermemeleri halinde bu değer kaybınızı başka bir merciden isteyeceğiz, işte bu mercinin adı: “SİGORTA TAHKİM KOMİSYONU“. Sigorta tahkim komisyonu denilen bu kamu kurumu “Asliye Hukuk Mahkemeleri” yerine karar verebilen, yetkili, kanunlar ile yetkilendirilmiş, resmi ve ciddi bir kuruluştur. Bu kuruluşa bir avukata başvurmak kaydıyla yapacağınız detaylı bir başvuru ile müracaatta bulunarak hakınızı talep edebilirsiniz.   Sigorta tahkim komisyonuna dilekçeyi göndermek için: Komisyona dilekçenizi komisyonun adresine doğrudan giderek teslim edebileceğiniz gibi kendi hür ve özgür iradenizle başvuracağınız avukatınıza posta yoluyla tebligat yaparaktan da ulaştırabilirsiniz (aps ile ulaştırmak yine sizin için hız konusunda faydalı olacaktır). Ardından komisyonun sitesinden takip ederek dilekçenizin akabinden verilecek duruşma gününü öğrenebilrisiniz.

  • Ayrıca tüm bu yukarıdakilerden değil de doğrudan ‘Asliye Hukuk Mahkemesine dava açarak da hakkınızı aramanız mümkündür.

Sonuç olarak özetlemek ve toparlamak gerekirse araç değer kaybını kimlerden isteyebilirim sorusuna cevap olarak karşımıza 4 kişi/kurum çıkıyor:

– Zarardan sorumlu karşı taraf araç sahibi
– Sigorta Şirketi
– Sigorta Tahkim Komisyonu
– Asliye Hukuk Mahkemesi

Bizlerin size naçizane tavsiyesi şudur ki hakkınızı sonuna kadar aramanız ve sigorta şirketinin size vereceği ya da teklif edeceği “eksik olma ihtimali yüksek” teklifler ile yetinmemenizdir! O sebeple bu hakkınızı kimlerden isteyeceğinizi bilmeniz çok önemlidir.

6) Cevap bekleme ve sonraki dilekçeyi hazırlamak

Sigortaya yapacağınız başvurular her zaman istediğiniz gibi sonuçlanmayabilir. Ret yedikten sonra da her 10 vatandaştan 6’sı gibi hak aramayı bırakmayıp ve ümitlerinizi yitirmeden bir sonraki adımlara geçiniz … Sakın siz de bilinçsiz vatandaş gibi hak aramayı bırakıp değer ve hasar kaybınızdan mahrum kalmayın. Dilekçe ile yapmış bulunduğunuz ” değer  ve hasar kaybını geri alma(tazmin etme) başvurusuna” 15 gün içinde olumlu ya da olumsuz cevap vermeliler. Eğer ki 15 gün içinde cevap veren olmazsa bu olumsuz cevap sayılır ve bir sonraki başvuru mercimize geçmek için şartlar oluşmuş sayılır…

Şimdi aldığınız ret dilekçesi(15 gün içinde cevap gelmediyse sorun yok) ile ilk seferinde sizin başvuru yaptığınız dilekçeyi dosyanıza ekliyorsunuz ve bir sonraki mercinin yolunu tutmadan önce ikinci bir dilekçemizi hazırlıyoruz. Şimdi; bir koltuğa oturun, internetinizi açın ardından 165 liralık, 1060 sayfalık şu kitabı: “Sami Narter, Trafik Kazalarında Hukuki ve Cezai Sorumluluk” netten satın alın. Gelmesi en geç 2 iş gününü bulur. 2 gün bekleyeceksiniz, başka türlü avukat tutmaksızın bu aşamadaki dilekçemizi olayınıza uygun şekilde hakimlerin ve karar mercilerinin gözüne girecek şekilde, profesyonelce ve hukuki normlara, kurallara uygun olarak yazabilmeniz imkansız gibi görünmektedir

7) Yargılama sonucunu beklemek

Sigorta Tahkim Komisyonumuzun vereceği kararı beklemekten başka bu aşamada çaremiz yok. Komisyonumuzun kararları genelde 4-5-6 ay içerisinde sonuçlanır. Buradan çıkacak karar normal mahkemelerin vereceği kararlar gibi kesin hükmünde olup (elbette 40 000 TL’ye kadar) icra mercilerine götürdüğünüzde organların harekete geçmesini sağlamaktadır. İlamlı icra takibi yapabilmenize olanak tanıyan kuvvetli bir karardır buradan alacağınız karar. Yani ilgili şirket ya da devlet yetkilileri bu karar karşısında hakkınız neyse vermek zorunda kalacaktır. Karşı tarafın temyiz yolu dahi çoğu zaman yoktur. Yani davanızı kalkıp da en üst yargılama merci olan “Yargıtay’a” ya da “Bölge İstinaf Mahkemelerine” kadar götüremez sigorta şirketleri… Bunun sebebi dava değerlerinin genelde temyize kabil olmayı sağlayamayacak kadar düşük olması yani bir üst yargılama mercine götürmeye yetmeyecek kadar asgari sınırın altındadır. (bu dava değeri sınırları yıllık olarak belirlenir)

Hasar ve değer kaybını sigortadan geri alma konusunda insanların yanıldığı bir diğer nokta ise “sigorta şirketlerinden talep edildiği takdirde bu kayıpların her zaman eksiksiz ve kusursuz şekilde verilebileceği ihtimalidir”. Böyle bir ihtimal çoğu zaman söz konusu olmamaktadır okur. Muhakkak hakkınızı doğru mercilerde sonuna kadar takip etmeniz ve aramanız gerekmektedir. Bu bir vatandaşlık görevidir. Bilinçli bir vatandaş demek “haklarının bilincinde olup bunların takipçisi olan ve yeni hakları devletten talep eden vatandaş demektir“. Yazıyı bitirmeden önce eklemem gereken bir diğer önemli husus; “kazanç kaybı, kar yoksunluğu, iş gücü kaybı, çalışamama zararları” gibi zararların zorunlu trafik sigortasından “hasar ve değer kaybı kapsamında” veya buna ilaveten istenemeyeceği husundadır. Yargıtayın araç değer ve hasar kaybını geri alma konusunda bu yıl verdiği kararlar bu yönde olup Yargıtay önümüzdeki yıllarda da bu yönde kararlara imza atacak gibi görünmektedir. O sebeple istem dilekçelerinize bu yöndeki taleplerinizi boşuna eklemeyiniz. Ancak elbette bu dilekçe ile olmasa bile başka bir dilekçe ile bu zararlarınızı almak için müracaatta bulunabilirsiniz.

Av Mehmet Görünmez

34 thoughts on “Araç Değer ve Hasar Kaybı Nasıl Alınır-Adım Adım -Talep Dilekçesi Örneği”

    1. 02.09.2019 tarihinde aracımla kaza yaptım karşı taraf %100 suçlu çıktı.Aradan 1 yıl geçti kimse araç değer kaybı parasindan bahsetmedi bana. Araç değer kaybım ödenmedi. Aracımida sattım.Ne yapmam gekiyor.

      1. Av. Aycan Tanaydin

        Aracınızı satmanız sorun degil. Kaza tarihinden itibaren 2 yıl içinde değer kaybinizi talep edebilirsiniz

  1. hasan dönmez

    benim 2008 reno master okul servıs aracım ayın 26.06.2019 da üç tekerli gelip carptı aracım 03.07.2019 servisten yapılıp cıktı ben bu esnada baska bır fırmadan arac kıradım gunlugu 250 tl den 9 gun kıra bedelı olan 2250 tl ödedim ve bunu bana çarpan adama iletim tamam kusur benden ama kim kaza yapmak ıster dedi ve ben ödemem kıra pasını de ve bunun yanı sıra aracım suan hasarlı oldu nasıl yol izleyebiliriz beraber

      1. 13,07,2019 da kaza yaptım karşı taraf kusurlu değer kaybını nasıl alacağım km sınırı 100 bini geçmeyenler mi alıyor öyle dediler bana

        1. Selçuk Topel

          Mrh,

          Araç değer kaybi için,

          Ekspertiz ile mi başvurmak mantıklı yoksa avukat araciyla mi basvurmak iyidir?
          Kısaca hangisi daha yüksek tazminat oder?

            1. Aracıma 2019 Ekim ayında bir çarpma meydana geldi arka kapı ve çamurlukta hasar vardı 900 TL ye yaptırdım 2011 model Volvo S60 araç 109000 km de ne kadar değer kaybı alabilirim

      2. Sayın hocam ben sene 2020 olmuş whatsuplı telefon kullanmıyorum:) Ama dediğiniz gibi ortalıkta avukat diye geçinen sahtekarlar hayli fazla. Durumum şu 14 Temmuz 2020 de kaza yaptım aracım 2009 model symbol kmsi 291 bin küsürlerde 165 bini geçmiş diye araç değer kaybından yararlanamazsınız dediler expertiz 7.500 tl masraf çıkarmış arabanın hava yatıkları açıldığından değer kaybı olacağı aşikar karşı taraf yüzde yüz suçlu ben bundan para alabilir miyim alabilirsem senle iletişime geçeceğim param o mendebur sigorta şirketlerinin cebine kalacağına; siz ücretinizi ananızın ak sütü gibi alın güle güle harcayın msj bekliyorum.

  2. merhaba yabancı plakalı biri ile kaza yaptım. yetkili servis 23000 tl hasar kaydı çıkardı.
    exper bunu yan sanayi parçalar ile 11500 tl ye düşürdü. ve ben kabul etmediğim halde TMTB bir ay sonra hesabıma bilgim dışında itirazıma rağmen yatırdı.
    TMTB aracım 171 000 km de olduğu için değer kaybı ödemeyeceğini yazılı olarak gönderdi.
    yabancı uyruklu kişiye yani kazaya sebep olan kusurlu şahsa dava açabilirmiyim.
    yabancı uyruklu kişilerden nasıl tazminat değer kaybı tazmin edebilirim. teşekkürler

  3. Can Türegün

    Mehmet bey öncelikle bu sayfadan paylaştığınız bilgiler ve görüşleriniz için teşekkür ederim. Bilgi paylaşmanın, yardımcı olmanın erdeminin bilincinde olduğunuz için de sizi kutluyorum.
    Değer kaybı tazminatı alma aşamalarından ”4. Aşamamız: Tazminat talep edeceğimiz yetkili mercimizi tayin etmek” kısmı benim için biraz kafa karıştırıcı gibi. İfadenize göre ”bizzat seni sigortalayan şirkete gideceksin” derken %100 kusurlu tarafın sigorta şirketini değil de, mağdur kişinin sigorta şirketini kast ettiğinizi anlıyorum. Bu doğru mu? Teşekkür ederim.

  4. ARACIM 2001 PALİO 1.4 EL MODEL. ARACIMA IŞIKTA BEKLERKEN ARKADAN ARAÇ ÇARPTI. ARAÇ DEĞER KAYBINA BAŞVURU YAPABİLİYOR MUYUZ? KİME BAŞVURU YAPIYORUZ?

  5. Benim aracımda 43.000TL hasar oluştu. Aracımı kaskodan yaptırdım. Şimdi değer kaybımı almak istiyorum ama sigorta şirketi ile görüştüm bizden değil karşı tarafın kendisinden alacaksın dediler. Davamı açar mısınız?

  6. ali orhanel

    Mehmet Bey Merhaba,

    Ocak 2019 tarihinde bir araç arkadan aracıma çarparak bir hasar oluşumu meydan gelmişti. 2015 Toyota yaris aracımda 1200 tl’lik bir hasar oluştu. karşı tarafın sigortasından karşılanarak hasar onarıldı. Bugünlerde Onay aş diye bir firma ısrar ile arayarak araç değer kaybını alacağını beyan etmekte ve benden noterden onaylı bir sözleşme istemektedirler. Sizce bu güvenli midir ? kendi başıma almam çok mu zordur

    1. Av Mehmet Görünmez
      Av Mehmet Görünmez

      Kendi başınıza da alabilirsiniz elbette ancak bir hukukçu yardımıyla hakkınızı ararsanız daha yerinde olur.

      1. Merhaba bir kaza yaptım ve suçlu benim karşı tarafın hasarını benim sigortam karşılıyor değer kaybını ben kendi cebimden mi ödeyeceğim Sigortam mı ödeyecek

  7. 1997 model doğan s var bana sol önden carptılar ekspertiz daha gelmedi ben bu araç için değer kaybı alabilirmiyim öğrenme şansım var mı

  8. oktay sincanlı

    mehmet bey mrb aracım ile kaza yaptık karşı taraf 4/3 biz 4/1 kusuruluyuz aracı sigorta şirketi 62000 tl hasar kaydı ile önce perte çıkardı sonra 32000 tl ile onarıma karar verdi.Hatta elimde elimde hasar ödeme mutabakatı bile var
    1:öncelikle burda nasıl bir yol izlemeliyim bu sorunu nasıl çözerim
    2:eğer onarıma devam derlerse hasar değer kaybı alabilirmiyim illa 100 % mü olmalı suç oranı 4/3 yeterlimi

    1. Mehmet bey merhaba,
      2019 model aracıma(henüz 3000 km’de) park halindeyken çarpan surucu kacti. Carpan aracin kasko ve sigortasi yok. Aracim şuan serviste kendi kaskomdan yapılıyor. 35 bin tl onarım bedeli var. Polis tutanağında çarpan araç asli kusurlu olarak belirlenmiş durumda. Arac deger kaybini karsılayabilecek miyim?

  9. Değer kaybı için 2006 yaş sınırı 160 bin km sınırı var.
    oktay bey kusur dağılımı anladıım kadarıyla %75 haklısınız değer kaybı basvurusunda bulunabılırsınız.Anlamadığım mutabakat gönderip sonra onarım kararı çıkması biraz kafa karıştırıyor.

  10. MERHABA MEHMET BEY TİCARİ ARACIM PARK HALİNDEYKEN TIRCI TARAFINDAN TAKTIRILARAK SOL TARAFINDAN HASAR ALDI 2015 MODEL DOBLO DEGER KAYBI HAKKINDA BİLGİ ALMAK İSTİYORUM %100 HATALI RAPORUM VAR.. KM 157000

  11. SAFA MURAT TAŞITÇI

    merhaba.
    2010 model araç 188.500km de. 5.500 hasar kaydı var.
    100 de 100 karşı taraf suçlu.
    değer kaybı alabilir miyim.

    teşekkürler.

    1. . Merhaba Mehmet bey Kasım ayında karşı tarafın %100 kusurlu bulunduğu bir kaza yaptım. Sigorta 30bin liralık masraf çıkardı ve araç serviste yapıldı. Sonrasında değer kaybı için avukat aracılığı ile başvuru yapıldı. 6700 TL sigorta şirketi ödeme yaptı. Avukat normal olduğunu söylesene Bu 30 bin liralık hasar bedeline karşı 6700 TL değer kaybını yetersiz buldum.bununla ilgili yapılabilecek herhangi bir işlem olurmu? Aracım 2016 model ve sıfır bir araçtı

  12. merhaba 2001 model fıat siena aracımla kazaya kariştım karşı taraf 100 şuçlu bulundu ve aracımı yaptırdım ama benim aracım 85 bin orjınal km de deger kaybı alabilirmiyim aracıma 4500 tl fatura kesıldı kaportacı tarafındn tesekkurler

    1. Av Mehmet Görünmez
      Av Mehmet Görünmez

      Merhaba Özgür bey değer kaybı alabilmeniz gayet mümkündür. Detaylı bilgi için özelden yazabilir ve ücreti mukabilinde destek alabilirsiniz.

hasan için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top